Mūsų dainius Ričardas Kairaitis Strazdas paprašė paskelbti tokią informaciją:
Didžioji Šivos naktis - Mahašivaratri 2011 m., kovo 3 d., 18 val. Adresu Trakų g.9/1, 117 auditorija, Pranciškonų rūmai Kviečiame dalyvauti šventinėje programoje: - Abišeka (Dievybių plovimas) su Lambodara - Meditacija - Mantrų giedojimas - Giedosime bhadžianas su Ričardu Kairaičiu. Dalyvavimo mokestis: auka. - Laukiami visi profesionalūs muzikantai, ypač būgnininkai (perkusininkai, gerai jaučiantys ritmą) su savo instrumentais. Skambinti iš anksto Ričardui 867603096. - Turėkite su savimi termosą arbatos, šiltas kojines, planuojantys pasilikti per naktį pasirūpinkite užklotais. - Automobilius galima nemokamai pastatyti prie Pranciškonų rūmų, įvažiuojant iš Trakų g-vės į Kėdainių g-vę, pro šlagbaumą, esantį kairėje. Daugiau informacijos: 867603096 Ričardas Strazdas www.mantros.lt * * * * *
"Didžioji Šivos naktis (Mahašivaratri) skirta Viešpačiui Šivai. Ji reiškia palankiausioji naktis.
Šivaratri skelbia, kad praleidus visą dieną pasninkaujant ir ištisą naktį budint, - t.y. simboliškai nugalint jusles, be miego stebint jų klaidžiojimą ir neleidžiant joms daryti žalos, - tamsą galima paversti Šviesa, kūną (šavam) galima padaryti šventą (Šivam).
Visos naktys yra paprastos naktys. Tai tamsios naktys. Tačiau Šivaratri ypatinga naktis. Kuo ji ypatinga? Protas turi šešiolika aspektų. Mėnulis protą valdanti Dievybė. Iš šešiolikos mėnulio fazių, penkiolika jau sudilo. Likusį vieną aspektą galima sulieti su Dievu, mąstant apie Dievą. Jei iš visos širdies giedama Dievo šlovei visą šią naktį, net tą vieną likusį aspektą galima sulieti su Dievu. Šią dieną įmanoma visiškai suvaldyti protą, kontempliuojant Dievą. Todėl ši diena laikoma palankia."
* * * * *
"Kartą Deivė Lakšmė atėjo aplankyti Parvatės ir stebėjosi:
O Gaure! Esi labai jauna, o Sambašiva senas; Jo plaukai susivėlę ir jis dėvi tigro kailį; Jis nuolat ant buivolo keliauja; Jis pasipuošęs gyvatėmis; Kuo tu jį palenkei?Nejau viso to nežinai? Jis neturi savo namų ir miega kapinėse. (Telugų daina) Parvatę labai sujaudino šios pastabos ir nuėjusi pas Viešpatį Šivą ji paklausė: Tu neturi savo namų. Nepriklausai jokiai kastai nei giminei. Be to, esi dvilytis (Ardhanarishwaraa). Tai kaip gali vadintis Dievu?
Viešpats Šiva atsakė, kad Dievas yra aukščiau vardo, kastos ir giminystės. Tada jis pasisuko į Lakšmę ir paklausė: O Motina Lakšme! Ar žinai savo vyro praeitį? Globodamas Jam pasišventusius, Jis nuolat keliauja ir neturi laiko nei valgyti, nei miegoti. Jei tik prisėda pavalgyti, tuoj koks nors pasišventėlis kaip Draupadė jį šaukia: o Krišna! Patekau į didelę bėdą. Prašau mane išgelbėti!.. Jis meta savo maistą ir nieko nelaukdamas bėga jos gelbėti. Taigi jis nuolat keliauja, saugodamas savo sekėjus, tokius kaip Narada ar Prahlada. Kuo palenkei tokį Viešpatį, neturintį laiko net pavalgyti ir pailsėti?
Tada Šiva paaiškino, kad Dievas neturi nei vardo, nei pavidalo, Jis nekinta, nei gimsta, nei miršta, neturi nei pradžios, nei pabaigos, Jis amžinas ir yra Atmos įsikūnijimas (Atmaswarupa). Jis taip pat pabrėžė, kad iliuzija verčia žmogų priskirti Dievui vardą ir formą. Beformis Dievas apsireiškia tam tikru pavidalu ir vardu, norėdamas išpildyti jam atsidavusių žmonių norus ir troškimus..." (Ištraukos iš Satja Sai Babos kalbų per Mahašivaratri).
Ričardas Kairaitis |